Instellen Tuners VU+ Uno 4K SE

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Instellen Tuners VU+ Uno 4K SE

      Hallo,

      ik heb een VU+ Uno 4K SE, deze heeft meerdere DVB-C tuners.

      Bij het configureren van openPli moest ik de gegevens voor Ziggo invullen voor Tuner A, moet ik dit ook voor de ander (7) tuners doen?

      Volgens mij moet ik meerdere programma's tegelijk kunnen opnemen, maar moet ik dan nog iets instellen voor voorkeur tuners, of alles gewoon default laten.

      ik kan weinig online vinden over deze settings.
    • Jawel, op zich wel. maar ik heb de ontvanger Maandag naar fabriek instellingen terug gezet, omdat ik al 2 keer een vastloper hebt gehad.

      De softcam instellingen waren trouwens wel mooi bewaard, en dat werkte dus nog gewoon prima.

      Ook heb ik 1 keer bij het starten van een opname op een zender waar naar ik op dat moment aan het kijken was, een melding over een conflict met een timer programma gekregen.
      Dat programma is toen ook niet opgenomen, terwijl ik 8 tuners zou moeten hebben, en dit geen probleem zou mogen zijn, lijkt mij.

      Ik dacht dat dit misschien aan de instellingen van de Tuners lag.
    • charly_63 schrieb:

      Ook heb ik 1 keer bij het starten van een opname op een zender waar naar ik op dat moment aan het kijken was, een melding over een conflict met een timer programma gekregen.
      Dit zou inderdaad niet mogen...

      Welke image gebruik je eigenlijk? EDIT staat in eerste post...OpenPLI
      Ik heb geen idee op welke stand de OpenPLI drivers zijn, als je problemen blijft hebben probeer eens het VTi Image.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Hallo,

      ik gebruik OpenPLi 6.1: openpli-6.1-release-vuuno4kse-20180409_usb.zip

      Gisteren nog even 4 opnames tegelijk gestart, werkte prima, maar tijdens het zappen naar een andere zender "bevroor" het device.

      Het programma en geluid bleef doorwerken, maar het apparaat was niet meer te bedienen.

      De op dat moment gestartte opnames waren gestopt. en ook de webinterface deed helemaal niets meer.

      Na het afkijken van het programma maar even het device opnieuw opgestart.

      toen kon ik ook weer gewoon zappen.
    • Ik krijg regelmatig opmerkingen van de OpenPli heiligen.. Persoonlijk vind ik dat ze veel te druk zijn met het maken van OpenPli, OpenPli+1, OpenPli+2... Ik vind dat ze te weinig testen en te snel een versie uitleveren. Het testen moet door hen gebeuren en niet door de argeloze eindgebruiker.
      Persoonlijk vind ik dat er veel te vaak en veel te veel fouten in sluipen. Veel met ze geargumenteerd, gediscussieerd, maar werd daar niet wijzer van.

      In een notedop: ze zéggen te gaan voor kwaliteit, schone programmering en géén work-arounds. Tegenwoordig krijg je wel een waarschuwing als je gaat updaten, vroeger niet. Áls je dan update en het werkt niet 100% dan zeggen ze doodleuk 'had je maar niet moeten updaten'. Vraag je dan waarom ze een update aanbieden als dat niet nodig is dan wordt het gauw ongezellig.

      Persoonlijk heb ik meer positieve reacties bij VTi, temeer omdat daar sneller en naar mijn ervaring adequater wordt gereageerd.

      Ik zou op de moderne 4K bakjes van VU+ gewoon VTi installeren.

      Ik heb openlijk OpenPli beticht dat ze OpenPli als een soort Windows voor STB's aan het opdringen waren. De marketing vaarde daar goed bij.. Die bakjes schijnen beter te verkopen als OpenPli op draait.. Je wil niet weten wat er dan over je heen valt...