Vu+ Duo2

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo,

      Ik heb sinds kort een Vu+ Duo2. Graag wil ik TV kijken en opnemen tegelijk. De Duo2 een Dual Sat DVB-S2 Tuner.
      Vanaf mijn schotel komen er 4 kabels het huis binnen (weet niet hoe het heet met LNB e.d....)

      Hoe moet ik de Tuner A en Tuner B configureren op de Duo2?

      Ik heb nu de Tuner A geconfigureerd op Simple en dan 19.2 en 23.5 schotel. Echter alles wat ik dan probeer op de Tuner B, ontvang ik daar niks.

      Ik hoor graag!

      Ruud.
    • Welke modus gebruik je.

      Mijn config is

      Tuner A:
      config eenvoudig.
      modus diseqc A/B/C/D
      port A 19.2E astra 1
      port B 23.5 astra 3B
      port C 28.2E astra 2E

      dezelfde instellingen voor Tuner B

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von agt925 ()

    • Dank voor het antwoord, heb inmiddels ook uitgebreid contact gehad met de leverancier en vanalles geprobeerd. Uiteindelijk (gisteren) de Vu+ teruggestuurd, zodat ze daar ook kunnen testen.
      Welke S/W versie gebruik jij? De standaard of VTI?
    • Heb inmiddels de nieuwste VTI erop gezet (heeft even geduurd voor ik er even tijd voor had er goed voor te gaan zitten...)

      Echter, nu heb ik een probleem dat bij het zoeken van de zenders hij alles netjes heeft gevonden, maar dat alle NED zenders zwart zijn. Geen beeld, geen geluid. BVN doet het wel (beeld, maar ook geen geluid) en de Duitse zenders doen het ook (Beeld, geen geluid). Wat kan het probleem zijn?
    • Niet vergeten ook even een softcam en config te laden voor je kaart.
    • CCcam 2.3.0 of OScam 11377 is voldoende. Heb je de SoftCam wel gestart via het CamCenter? Of staat er onderin het beeld links nog steeds SoftCam not selected?
    • Hoi,

      Allereerst dank voor de snelle reactie! Dit wordt uiteraard zeer op prijs gesteld.

      Links onder staat CCcam 2.3.0
      Toen had ik nog geen beeld.
      Ik heb net bij Setup > Common Interface Assignment, de CAId's geselecteerd. Nu heb ik ineens wel beeld, maar nog steeds geen geluid.
    • Wacht even.... Gebruik je soms een CI Module i.p.v. een losse kaart? In dat geval heb je helemaal geen softcam nodig. Wat betreft geen geluid. Waarschijnlijk staat downmix op UIT. Even op AAN zetten. Gaat door even op de gele knop te drukken...
    • Dat hangt ervan af wat voor CI en kaart je bezit. Heb je de laatste CI, de MZ-701 (oranje/wit) dan zit je met de nieuwste Viaccess ORCA met ingebouwde kaart (jank). Die kaart kun je niet uit de CI nemen (dan is hij al onbruikbaar) en al ZOU het kunnen dan ondersteunt geen enkele softcam deze kaart. Bezit je de witte CI van M7 en een oranje/witte smartcard, dan kun je de kaart middels softcam gebruiken. Met een CI implementatie kun je maar 1 kanaal tegelijk decoderen. Hiermee ben je ieder voordeel van een twin-tuner meteen kwijt...
    • Heb inderdaad de oranje/witte smartcard. In eerste instantie lukte het niet met CCcam 2.3, maar een eerdere versie werkt wel!
      Heb net een testje gedaan met kijken en andere zender opnemen tegelijk en dat werkt perfect!

      Hartstikke bedankt voor je hulp!