Vu+ Solo2 timer opname, zwart beeld

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vu+ Solo2 timer opname, zwart beeld

      Goedendag, dank voor het accepteren in dit forum.
      Ik heb weinig ervaring met het televisie/satelliet gebeuren en wordt door overlijden van mijn man min of meer 'voor de leeuwen gegooid' om me de materie eigen te maken.

      Betreft: programma's opnemen op externe hdd.
      Het programma rechtstreeks op te nemen dat ik bekijk geeft geen probleem. De hdd wordt herkend en het programma wordt opgenomen en goed weergegeven binnen de Mediascanner.

      Timer-ingestelde programma's geven wel problemen.
      Kijk ik naar zender A en wil ik tegelijkertijd een programma op zender B opnemen; dan gebeurt dat wel, maar geeft het bij afspelen zwart beeld.

      Ik vermoed dat ik de tuners niet goed heb ingesteld.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von questionmark ()

    • Om te kunnen kijken naar A en tegelijk iets anders opnemen B moet aan de voorwaarde voldaan worden dat voor je twintuner ook twee onafhankelijke COAX kabels naar de LNB's op de schotel gaan EN dat beide tuners dan ook ingesteld zijn op die LNB's / satellietposities.

      hier Tunerkonfiguration Vu+ Solo² – Vu+ WIKI lees je meer over de configuratie

      een en ander is wel afhankelijk van aantal LNB's aan een switch en/of triple LNB met ingebouwde switch

      om het simpel te houden,
      alles wat bij Tuner A als configuratie staat moet ook zo bij Tuner B ingevuld staan
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch () aus folgendem Grund: aanvulling

    • Dank je wel voor de reactie. Ik zal even wat aanvullende info geven.