Afspelen van opnames Ziggo-zenders niet mogelijk

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Afspelen van opnames Ziggo-zenders niet mogelijk

      Hallo. Ik gebruik een Ultimo 4K, en heb er twee DVB-C Tuners en twee Ziggo kaarten in gebruik. De kaarten worden gedecodeert met OSCAM , interne slot 1 en twee tegelijkertijd (geen CI+ dus). Dat werkt allemaal prima, ook timeshift, split screen etc.

      Maar: als ik iets op de HDD in opneem en dat later wil afspelen lukt dat niet. Het beeld is donker, en de counter springt meteen aan het eind.
      Disk gechecked, en er zijn wel alle files aanwezig , incl. .ts file met de opname zelf een een filesize die ook OK lijkt. dezelfde effect trouwens als ik direct op mijn NAS opneeem.

      Ook met mijn CI+ modules getest (1x met Smit, en 1 keer met Quantis). resultaat: helaas hetzelfde.

      Het werkte wel in het verleden, maar sinds enige tijd heb ik dit probleem.

      Weet iemand hier iets meer erover? is er een bepaalde instelling ta maken? is er een nieuwe DRM bij Ziggo in gebruik ?

      Thanks !
    • Hi,

      sorry, ik kan Nederlandse lezen, maar niet heel goed schrijven.
      Misschien heb je de opnamen coderd opgenomen? Er is nu de mogelijkheid (sinds 11.0.2?!), maar dat is alleen zinvol voor kaarten in een CI+. Maar kijk eens voor deze optie?

      En als je de opnamen markeert en menu op de afstandsbediening drukt, kun je kiezen of de opnam zou worden decodeert?

      Sorry voor mijn misselijke Nederlands...
    • Hi c_w ,
      bedankt voor jou tip. ik zal dit even later goed nakijken. Inderdaad lijkt het probleem ong. sinds ik na VTI-11 ben gegaan. Wist dus niet eens dat er nu een keuze is ;)

      by the way: ik denk jou Nederlands is beter dan mijne , ben ook niet Nederlands. maar heb gezien dat mensen hier soms sensibel reageren als je niet in het NL schrijft. Engels of Duits is eigenlijk beter voor mij.

      hartelijk bedankt !
    • Maar je vraagt in deze forum omdat je een Nederlandse kaart gebruikt? Ik wet niet, of dat een problem met de kaart of met de instellingen van de VTI is. Misschien kan je ook of Duits in de ultimo4k forum vragen. Daar zijn meer experten op weeg...
    • Het is hier een Duits forum dus je mag zeker ook in het Duits je threads schrijven.
      Waarom gebruik je trouwens 2 Ziggo kaarten? Met oscam doet 1 het net zo goed.
      En wat bedoel je met 2 Tuners? In de Ultimo 4k kan slechts 1 Fbc dvb-c Tuner (plus een dual/single normaal tuner).
      Een sat tuner heb je niet?
      Hoe zijn je tuners ingesteld?
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!