Vreemd gedrag VU+ Ultimo

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Vreemd gedrag VU+ Ultimo

      Hallo experts,

      Als begin info, ik heb een Ultimo (5jr), en draai op de laatse VTI image 11.xx (en updates)

      Ik heb al een tijd last van de volgende problemen:

      1. regelmatig als ik s'morgens in de huiskamer kom staat mijn Ultimo weer aan? (vanuit standby)
      Vaak is dan ook OSCAM "van de leg" en heb ik geen beeld meer, een CAM re-start helpt soms, maar meestal niet.
      Ik moet dan een complete reboot doen, GUI re-start helpt meestal ook niet. Het zelfde geldt voor CCCAM

      2. Regelmatig (te vaak) is de OSCAM uitgevallen en moet ik zoals hierboven beschreven handelen.

      3. Ook regelmatig als ik TV wil kijken (vanuit standby) zit de Ultimo muur vast, welke knop ik ook gebruik er gebeurt niets.
      Hierdoor moet ik de Ultimo (te)regelmatig een harde re-start geven (switch op achterkant), met als gevolg dat ik de harde schijf opnieuw moet mounten.
      Wat dan weer tot gevolg heeft dat ik deze meestal moet formatteren, en weg opnames dus.

      4. De ultimo reageert de laatste tijd, sinds een maand of 6, erg traag in het tv menu, pijl naar beneden of naar boven (meestal pas na n uurtje draaien). De selector blijft dan gewoon staan, wat dan weer resulteert in
      geërgerd nog n paar keer drukken waardoor de selector weer ineens 5 plekken verspringt.

      Een verse installatie heeft geen oplossing geboden!
    • Falls es mit deutsch schwierig ist. Im englischen Bereich können dir wahrscheinlich wesentlich mehr Menschen helfen. @tonskidutch "unser" Holländer der schon sehr vielen Usern geholfen hat ist aktuell nicht mehr so oft wie früher im Forum aktiv. @Clemens ist aus Belgien und kann wahrscheinlich auch helfen.

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Klappspaten ()