Kan harddisk niet initialiseren

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Kan harddisk niet initialiseren

      Heb onlangs een ATA(Samsung HD154UI) ingebouwd.
      Geprobeerd op te nemen maar ik krijg de boodschap:

      <Missing /hdd/movie/ No HDD found or HDD not initialized>

      Daarom de volgende stappen: <menu>Setup>System>Harddisk>Initialization

      Hier staat als HDD ATA(Samsung HD154UI - Internal (1500.301 GB)
      Dus hij is bekend, dan de volgende stappen: <druk ok>
      Krijg melding: Model:......., capacity......., Bus Internal en rode knop om te initialiseren. Druk rode knop en dan bericht of ik het wel wil.
      Ja, en dan wordt het Select HDD scherm weer getoond.

      Nu verlaat ik via exit deze schermen en vindt de boodschap:

      <Initalizing storage device.... Error: mke2fs 1.38 (30-jun-2005)
      /dev/sda1 is mounted; will not make a filesystem here!>

      Heeft iemand enig idee wat hier fout zit??
    • probeer eens te initialiseren met het origineel image of met het VTi ik ken me met het PLi niet zo uit maar is wel vreemd als ze word herkend en er dann niets mee kan


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Hi Staufie, bedankt voor je snelle antwoord.
      Ik probeer de configuratie te begrijpen. Als ik ga flashen weet ik echt niet wat er dan gaat gebeuren en ben ik misschien verder van huis.
      Ik ben nu zo ver dat ik weet dat /dev/sda1 in Lunix staat voor:
      Device/ SCSI controller/ drive 1/ partition 1
      Ook heb ik eens gezien dat je een storagedevice kan aanwijzen als vervangende Harddisk. Misschien heb ik dat gedaan, dus het menu maar weer eens uitpluizen.
      Als iemand dit al weet ben ik dankbaar als je dit hier laat weten.
      Ikhou wel van puzelen
    • Komt dit niet doordat dat hij eerst een externe harddisk eraan heeft gehangen en daarna de interne harddisk heeft ingebouwd. Dus zal de externe hdd herkent worden als sda1




      <Initalizing storage device.... Error: mke2fs 1.38 (30-jun-2005)
      /dev/sda1 is mounted; will not make a filesystem here!>


      dus /dev/sda1 is al gemount en kan daarom niet geformatteerd worden


      Ik zou zeggen gewoon opnieuw flashen zonder de externe hdd eraan en dan proberen de interne disk te initialiseren. (je houd toch van puzzelen dus is flashen ook een leuke bezigheid)

      Of disk eruit aan je pc koppelen en formatteren als ext3

      Groet

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von teletub ()

    • Ik denk inderdaad dat dev/sda1 al als schijf is erkend en dat deze niet geformatteerd kan worden.
      Maar om dan te gaan flashen vind ik een beetje te ver gaan. Tenminste in acht nemende dat ik geen Linux man ben.
      In mijn beeld zou dit hetzelfde zijn als ik geen schijf in W7 kan aanmaken dat ik dan een complete herinstallatie zou gaan doen ipv schijven her te benoemen.
      Misschien vraag ik het onmogelijke door mijn onkunde in Linux, maar is het niet mogelijk om schijven het te benoemen. Ik heb DCC, Deditor, Webinterface, etc.
      Indien niet mogelijk, hoe kan ik deze harde ATA schijf aan mijn laptop/PC hangen? Ik heb geen ata interface op deze devices.

      Met dank voor de snelle reactie
    • Type eens via telnet het commando " df -h "

      telnet : download putty.exe en login op het ipdres van je vu plus
      poort 23 (telnet)
      alleen inloggen als "root" zonder wachtwoord


      hier krijg ik:


      Filesystem Size Used Available Use% Mounted on
      /dev/root 118.0M 36.9M 81.1M 31% /
      tmpfs 64.0K 8.0K 56.0K 13% /dev
      /dev/sda1 927.6G 163.4G 764.2G 18% /media/hdd
      /dev/mtdblock2 4.0M 388.0K 3.6M 9% /boot
      tmpfs 69.0M 236.0K 68.8M 0% /var
      tmpfs 69.0M 16.0K 69.0M 0% /tmp
      \\192.168.1.101\hdd 36.7G 36.7G 0 100% /media/net/TELETUB
      \\192.168.1.101\schijf2movie 36.7G 36.7G 0 100% /media/net/schijf2



      dus hier is /dev/sda1 de hdd op media/hdd

      Dit vond ik op een andere site


      Hi, I got things sorted, found the process and it gave me a useful learning curve for a newbie like me, with telnet ….

      ================
      Connected to vu duo box via telnet and used :—

      umount /media/hdd
      mkfs.ext3 /dev/sda1 (it takes approximately 15-20 minutes)

      mount /media/hdd

      Then, created a folder say "movie" --

      mkdir /media/hdd/movie

      You can modify the mkfs line as follows:-

      mkfs.ext3 -m 0 /dev/sda1

      apparently this should stop it reserving unnecessary disk space for “root system” but I’m not sure if it worked on mine ‘cos I only have 960 meg available !

      Hope this helps someone,

      D


      ik hoop dat je er wat aan hebt

      groet
    • Teletub,
      fantastische tip, bedankt. Ik ben nu in staat om te kijken wat er op het systeem zit. Bijgesloten enkele screenprints.
      Ik zie nu dat de harddisk gemount is, blijkbaar heb ik gisteren iets goeds gedaan. Ik vermoed dat ik de Local share niet goed benoemd had.
      Maar ik heb nu de harddisk gemount in het filesystem en via het IP adress.
      Ook heb ik de serverschijf (f) twee maal gemount. En ikheb al ontdekt dat ik niet via de mountmanager kan Unmounten. De knop werkt niet.
      Dus verder puzelen met de aanwijzingen die je me gaf.
      Dateien
      • telnet drives.zip

        (243,69 kB, 29 mal heruntergeladen, zuletzt: )
    • Je harddisk (/dev/sda1) is gemount als een soort netwerk schijf /media/net/SAMSUNG.....

      Bij mij staat dat /net/SAMSUNG.... er niet tussen.

      Ik snap dat je niet aan het opnieuw flashen wilt maarrrr Ik denk dat het heel veel van je "problemen" oplost.

      Als je dan toch gaat flashen OpenPli2.0 beta is uit en schijnt al goed te werken.

      groet Teletub
    • PLI-2 is nog even niet aan de orde:
      Quote:
      As you can see in our OpenPLi BETA downloads we have also our OpenPli 2.0 BETA images.
      Please do NOT use them yet, they are heavily under development until you read in the newssection it is "safe" to use the 2.0 BETA images!

      It's a creation from our new improved buildenvironment. Unquote
    • Originally posted by Wim
      PLI-2 is nog even niet aan de orde:

      As you can see in our OpenPLi BETA downloads we have also our OpenPli 2.0 BETA images.
      Please do NOT use them yet, they are heavily under development until you read in the newssection it is "safe" to use the 2.0 BETA images!

      It's a creation from our new improved buildenvironment.


      Ik zou hem als ik jouw was gewoon proberen OpenPli 2.0 BETA draait hier nu al 2 dagen zonder problemen.

      edit by stauffie : link verwijdert geen links naar andere forums AUB


      Lees die ook maar ff gaat ook over mounten en fstab


      Groet