FTP

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Iemand had het over FTP. Vroeger met een Dreambox kon ik met een FTP-programma "in" de Dreambox komen, maar dit krijg ik niet voor elkaar met een VU+ duo 2. Hostnaam "vuduo2" en natuurlijk een gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld in de VU+ duo 2 en FTP-programma. Maar ik krijg geen contact met de VU+ duo 2 mèt FileZilla. En ja natuurlijk heb ik een LAN-draad aangesloten.

      Hoe krijg ik contact met de VU+ duo 2 met FileZilla?
    • Wat is de FTP error melding? (net onder gebruikersnaam en passwoord komen de FTP commandos en antwoorden)

      Zier er bv zo uit (is wel in het Duits bij mij):
      Spoiler anzeigen

      Status: Auflösen der IP-Adresse für bm750
      Status: Verbinde mit 192.168.1.102:21...
      Status: Verbindung hergestellt, warte auf Willkommensnachricht...
      Status: Unsicherer Server; er unterstützt kein FTP über TLS.
      Befehl: USER test
      Antwort: 331 Please specify the password.
      Befehl: PASS
      Antwort: 530 Login incorrect.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • > Probeer het via het ip adres ipv via de hostname

      Ja, dat heb ik ook al geprobeerd. De ontvanger heeft ip-adres 192.168.0.108. Hier de log:

      Status: Verbinden met 192.168.0.108:21...
      Status: Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten...
      Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
      Opdracht: USER <gebruikersnaam>
      Antwoord: 331 Please specify the password.
      Opdracht: PASS ******
      Antwoord: 530 Login incorrect.
      Fout: Fatale fout: Kan niet verbinden met server
    • Nee, waarom? Je kunt altijd zelf een eigen gebruikersnaam kiezen, want wat heeft dat voor zin als je er toch geen "eigen" gebruikersnaam kunt invullen? Het werkt inderdaad met gebruikersnaam "root" en het wachtwoord dat ik gekozen heb. Vreemd dat je dus alleen het wachtwoord en niet de gebruikersnaam kunt veranderen.
    • je kunt van alles invullen

      per FTP of Telnet is de default ingestelde gebruiker ROOT
      en hoe is de situatie zonder filezilla en enkel in de webbrowser met FTP:\\192.168.x.x

      en overigens je Image is weldegelijk van belang om verder te kunnen helpen


      staat VTI 11.0x erop?
      :D keine kohle mehr :D

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von tonskidutch ()

    • Deze default "gebruiker" is dus NIET te veranderen, want dat heb ik dus wel veranderd en dan krijg je echt géén verbinding met de VU+ duo 2. Het schijnt zo te zijn dat er defailt ook geen wachtwoord ingevuld hoeft te worden. In mijn herinnering stond er inderdaad "root" met een wachtwoord met héél veel sterretjes.

      Maar goed ik krijg nu contact met de "server" en dat is nu wel heel fijn.

      Mensen bedankt voor het meedenken.