Stuivertje verwisselen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Stuivertje verwisselen

      Ik kocht een poosje geleden een VU+ Duo 2 met dualband S2 en terrestrial T2 tuners.Ik woon in het zuiden van Friesland. Ontvang van Leeuwarden, Smilde en Lelystad de terrestrial zenders.

      Als ik alle DVB T zenders scan staat TV Flevoland in de zenderlijst met CH 26 514 MHz. Omrop Fryslân met CH 32 562 MHz is nergens te bekennen X( Op dit kanaal (32) en frequentie (562) ontvang ik ook NPO 1, NPO 2 en NPO 3. Als ik dan een handmatige scan doe op CH 32 562 MHz staat Omrop Fryslân in de gescande lijst. Als ik die dan in de lijst met favorieten zet, is TV Flevoland verdwenen X( en staat daar nu Omrop Fryslân. Als ik weer handmatig scan op CH 26 514 MHz is TV Flevoland er weer en Omrop Fryslân CH 32 562 MHz is dan weer verdwenen X( en staat TV Flevoland in de favorietenlijst op hetzelfde plaats als Omrop Fryslân. Wat moet ik doen om beide in de favorietenlijst te krijgen?
    • Normaal gezien wist een handmatige scan niet de automatische scan, en kunnen beide zenders in de favorietenlijst gezet worden.
      Ik weet niet wat je verkeerd doet.
      Wat je kan proberen is je terrestial.xml (te vinden in /etc/tuxbox/) aan te passen en de missende frequentie manueel toe te voegen, zodat deze ook bij de automatische scan gevonden wordt.
      Backup zeker eerst de oude! (een foutje is snel gebeurd en geraakt je ontvanger waarschijnlijk in een bootlus, FTP blijft echter werken en je kan de nieuwe weer met de oude overschrijven zodat je ontvanger weer werkt)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Dat van een missend kanaal en frequentie wil er bij mij niet in......

      Iedere keer wanneer ik een automatische of blind scan doe, staat TV Flevoland in de zenderlijst CH 26 514 MHz. Omrop Fryslân staat er dan echt niet in, ondanks dat het goede kanaal 32 en frequentie 562 MHz. wel degelijk in de "verborgen" frequentielijst van de ontvanger moet staan, omdat ik immers op dat kanaal 32 frequentie 562 MHz NPO 1, NPO 2 en NPO 3 ontvang. Ik moet dan handmatig gaan scannen op CH 32 562 MHz en dan staat Omrop Fryslân in de gescande lijst en is TV Flevoland dus (weer) verdwenen. Als je nu met hetzelfde kanaal en frequentie te maken zou hebben, zou dit logisch zijn. Maar TV Flevoland zit op CH 26 514 MHz en Omrop Fryslân zit op CH 32 562 MHz. Om één of andere duistere reden botert het schijnbaar niet tussen TV Flevoland en Omrop Fryslân ;)

      Op mijn twee Amiko's alien triple ontvang ik probleemloos samen TV Flevoland en Omrop Fryslân. Zelfs nog TV Drenthe en af en toe TV Oost. Met de VU+ duo 2 ontvang ik die dus niet :(
    • In het openpli forum heb ik antwoord gekregen. Alle regionale zenders hebben dezelfde id 0x0450 wat een conflict veroorzaakt tussen alle regionale zenders. Dat houdt in dat je helaas maar één regionale zender met terrestrial kunt bekijken/instellen :( Heb je zo'n geavanceerde ontvanger en die kan iets heel eenvoudigs niet. Zoiets moet toch software matig op te lossen zijn. Maar tsja ik heb weer een bijzonder probleem dat schijnbaar niemand heeft.