Advies VU+ 4k voor ZIGGO

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Advies VU+ 4k voor ZIGGO

      Hoi Experts,

      ik ben opzoek naar advies voor een nieuwe decoder. Mijn oog is gevalen op een decoder van VU+ en dan het liefst een 4k. (dan ben ik op de toekomst voorbereid)
      Ik neem op dit moment TV van Ziggo af. We zijn met zijn 5e thuis en door het hele huis nog kabel aanleggen zie ik niet echt zitten.

      Wat ik begreep van een VU+ decoder is dat deze ook kan streamen. beneden staat een android TV van Sony en die kan standaard IPtv streamen. Op de kamer kan ik dan een rb3 plaatsen met kodi of b.v. een Nvida Shield...

      nu heb ik wat vragen waar ik eigelijk geen duidelijk antwoorden op kan vinden:

      - welke decoder moet ik hebben? kan b.v. de VU+ Uno 4k deze klus ook klare? of kunnen alleen de duurdere types dit?
      - ik lees overal dat je met deze decoder tegelijk 8 kanalen kunt op nemen / streamen? geld dat ook voor de DVB-C met gecodeerde zenders van ZIGGO?
      zenders lijk mij meer als voldoende namelijk.
      - heeft iemand dit ook al op deze manier thuis staan en werkt dit goed?

      alvast bedankt!

      steef
    • - Uno 4k kan dit ook
      - Ik ben niet zeker of de Ziggo kaart met Softcam werkt. Indien niet (en dus enkel met CI+ Module) dan gaat maar 1 zender tegelijk (geld niet voor de vrije zenders uiteraard maar dat zijn er niet zo veel). Als het met softcam gaat dan kunnen met de Uno 4k 8 transponders geopend worden
      - ik alvast niet

      Eventueel eens in het sat4all forum vragen, daar is er meer volk uit Nederland die je meer over Ziggo kunnen vertellen (maar ik probeer het nu ook even uit te zoeken voor jou)

      Met vriendelijke groeten,
      Clemens

      EDIT welke Ziggo kaart heb je kan je een foto uploaden of kijken of er "irdeto" of "nagra" op staat? (indien barcode of serienummer -> zwart maken aub)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • dit hangt enkel van je netwerk af en eventueel de app die je gebruikt. Ik stream vooral naar mijn PC, maar ook de Vu+ app doet het hier zonder problemen op de plaatsen waar mijn wifi ontvangst goed is (maar in principe werkt elke app die met HTTP streaming weet om te gaan).

      Het is wel aan te raden dat je Uno4k aan de LAN kabel hangt zodat daar al geen bottleneck is.
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Opnames moet je wel op een NAS of externe HDD doen, hou daar eventueel rekening mee bij het bestellen.

      En voor het inrichten help ik graag verder ;)
      Je kan alvast hier lezen hoe je het VTi Image flasht (is nodig om Softcam voor Ziggo te kunnen installeren): VTi Install – Vu+ WIKI

      EDIT ik zal de Uno 4k daar eens toevoegen op de Engelse wiki site ;)
      EDIT toegevoegd ;)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 3 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Image mag je zelf weten. Het meest stabiele is momenteel VTi van VU+ zelf... Hangt een beetje af van welke tuners je erin hebt zitten...
      Als je in de buurt van Haarlem woont mag je wel een PM sturen. Heb hier Ziggo middels OScam draaien.. Kun je de config zo overpiepen..
    • Kan anders ook via TeamViewer als je box in je thuisnerk zit... Makkelijk vanuit de luie stoel..
    • Flitsend hier. Minder dan 1 seconde. ECM tijden rond de 0.157s. Uiteraard met Ziggo Irdeto kaartje.
    • Hoi,
      Ja ik heb het voor elkaar met Oscam.
      1,5 seconden voor het veranderen van een kanaal. Maar ik heb een plugin gevonden die het zappen sneller maakt door het gebruik van de ander turners. en dit is prima ;) (ik dacht dat het heet FCC?)
      ik moet toegeven mooi kastje. nu nog even alle menus doorlopen, mooie boot logo zoeken en menu zoeken.

      nog een advies?

      anyway thanks :thumbup:
    • Fast Channel Change werkt inderdaad prima op Irdeto kaartjes. Met Seca3 moet je het echter niet doen. In no time staat je kaart in de straf modus.. Hopelijk houdt Irdeto nog lang aan...
    • mimisiku schrieb:

      Fast Channel Change werkt inderdaad prima op Irdeto kaartjes. Met Seca3 moet je het echter niet doen. In no time staat je kaart in de straf modus.. Hopelijk houdt Irdeto nog lang aan...
      met ratelimitecm = 4 en de juiste timeout is dat ook gen probleem hoor

      @sabsteef het openwebif al ontdekt? vuuno4k

      Oh en voor het bootlogo: sinds kort werken ook bootvideos: - Boot-Videos - | von MADOSS | sgsduo |
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Met de ratelimit settings zal een FCC tuner heel rap gaan hikken! Zelf uitgetest. De kaart gaat dan weliswaar niet in strafmodus, maar de ECM's worden binnen de ratelimit tijd niet gehonoreerd. Zeer irritant kijken dus... Als je een duo FCC tuner wil gebruiken met M7 dan is een apart OSCam servertje het handigst. ECM's en EMM's in de cache en vandaar aanbieden aan de client... Moet je nog niet wild gaan zappen, maar het werkt in elk geval stabiel.