Ouderdomskwaaltje Solo-2 ?

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Ouderdomskwaaltje Solo-2 ?

      Onze Solo2 vertoont na ca 4 jaar dagelijks gebruik een soort ouderdomskwaaltje waar ik geen verklaring voor heb.
      Steeds vaker luistert het apparaat op een willekeurig tijdstip niet meer naar de afstandsbediening. Als dat tijdens het afspelen gebeurt verschijnt er een paar seconden storing zoals bij onweer, daarna bevriest het beeld. De enige optie is om de netspanning te onderbreken, heel vervelend omdat ook lopende opnamen daardoor een "gat" van en paar minuten krijgen. Soms gebeurt het ook bij het afsluiten: het menu verschijnt, ik kies standby maar het apparaat reageert niet meer. ?(
    • De box software is nooit gewijzigd. Wel af en toe zenders toegevoegd of verwijderd en de nieuwe Cool TV guide geladen.
      Ik ben er geen voorstander van om goed werkende software te vervangen door iets onbekends.

      Tot vorige week werkte mijn PC nog met WinXP. Nu ben ik vanwege Google maps overgestapt op Win7: geen verbetering!
    • Tsja, meten is weten zeggen we dan maar. Ook helpt het om je configuratie even te posten. Is lastig zoeken anders.

      Je hebt een Solo2 dus een twin DVB-S2 ontvanger. Firmware is nu zo'n 4 jaar oud. Welke kaart gebruik je? Welke softcam (of CI Module) gebruik je? Is de harddisk intern/extern?

      Echt wel zaken die we eerst duidelijk moeten hebben voordat er überhaupt iets zinnigs gezegd kan worden.
    • Heb je bij je CCcam 2.3.0 ook keurig een goede CCcam.prio? Zonder deze zal het steeds frequenter misgaan bij zappen en opnemen (is in feite ook zappen naar een kanaal).
    • Ik denk dat de .prio file in orde is want het opnemen van max. 4 programma's tegelijk geeft doorgaans geen problemen. Meestal zijn het minder programma's omdat de HD zenders op Astra 23.5 wat ongelukkig over meerdere transponders zijn verdeeld. De box klaagt daarom vaak over een gebrek aan tuners.

      Een nieuw software fenomeen is een soort traagheid bij het zoeken binnen een opname. Met fast forward ga ik door een reclameblok naar de hervatting van het programma, dan druk ik op enter en kom dan toch weer ergens in het reclameblok terecht. Vroeger was dat niet het geval, het lijkt er geleidelijk te zijn ingeslopen.
    • De CCcam.prio doet niets met de mogelijkheid om 4 streams tegelijk op te nemen. Dat zit in de smartcard ingebouwd. De CCcam.prio dient voornamelijk om de Viaccess ORCA ECM's te blokkeren. Hierop loopt CCcam 2.3.0 namelijk vast.
    • Dit staat er sinds 2 jaar in cccam.prio:

      I: 0500:032830:2525
      I: 0500:032920:2525
      I: 0500:042500:2525
      I: 0500:00006C
      I: 0500:00006A
      I: 0500:051900

      Heb ik niet zelf bedacht, JAL heeft mij geholpen omdat indertijd de HD zenders niet te ontvangen waren.

      Ik kan mij niet voorstellen dat de oorzaak van het door mij in post #1 geschetste probleem in de prio file kan zitten.
      Als ik van VTi 6.0.8 over ga naar 9.0.3 wat zijn dan de voordelen?
    • da direct naar VTi 11 zou ik zeggen.
      Voordelen: nieuwe Open webif (becat bv. console), actuele feed (met bv. FullHD skins), paar minor toevoegingen zoals mogelijkheid voor horizontale kanaallijst,...
      De prio zie ik als niet noodzakelijk hier werkt het ook zonder.

      @mimisiku
      Het is wel belangrijk dat je het aantal ECM opvragen in een bepaalde tijdspanne limiteert in de oscam.server (met de parameters ratelimitecm en ratelimittime)
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Dat is waar, maar dit is de NL community inmiddels wel bekend. Als je een Canal Digitaal reader van het internet afhaalt zal dat wel geïmplementeerd zijn..
    • Ik zie bij de voordelen van VTi 11 niets wat ik denk ooit nodig te hebben. De box heeft normaal geen toegang tot internet. Dat zet ik alleen (zelden) aan in de router om naar nieuwe software te zoeken. Het apparaat heeft de onhebbelijke gewoonte om zelfstandig data te verbruiken zonder enige noodzaak.
      Overigens zou het internet iets met het vastlopen van de box te maken kunnen hebben. We hebben sinds een aantal maanden een nieuwe sat-link naar Astra 28.2, supersnel en met een veel hogere zender output dan met de oude installatie. De LNB maakt gebruik van dezelfde schotel. Er zit weliswaar een filter in met demping rond de zendfrequentie, maar het verschil in signaalsterkte tussen input en output is gigantisch.
    • Dat dataverkeer is eigenlijk gebonden aan de plugins die mee geïnstalleerd worden. Als je met de plugin VuZero alles verwijderd wat niet nodig is dan zal er ook geen (of bijna geen) dataverkeer meer zijn. Zelfs de update check kun je uitzetten.
      Waar je absoluut gelijk aan hebt is dat de VU's (en andere Enigma2 boxen for that matter) heel erg slecht kunnen omgaan met verbroken internetverbindingen. Als er geen internet voorhanden is dan moet je echt alles uitzetten. Je bent waarschijnlijk het beste af door de LAN verbinding op inactief te zetten in zo'n situatie... En ook heel goed opletten welke skin je gebruikt. Daar proppen ze heel graag internet benodigde widgets in (denk aan de weather functie).
    • Sinds gisteren weer een nieuw verschijnsel:
      Bij het afspelen van recente opnames zijn er korte blackouts (1-2 sec.) gevolgd door de banner van de Samsung TV die ook tijdens het starten verschijnt, hdmi-2 en resolutie. Dat betekent dat de Solo2 even helemaal ophoudt met het genereren van signaal.
      Kan het zijn dat de harddisk last van Altzheimer krijgt?
    • Het zou misschien ook aan de stroomvoorziening kunnen liggen. Wij zitten helemaal aan het einde van een bovengrondse leiding van ca 1200 meter. Vanwege de 1 mei viering zijn er veel toeristen en is het gebrekkige net zwaar belast.
      Ik ga een UPS aanschaffen.