VU+ Solo2

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Hallo mensen,
      Ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen.
      Mijn naam is Ron, 62 jaar en ik woon in Musselkanaal.
      De reden dat ik me ingeschreven heb op dit forum is omdat ik binnenkort een VU+ Solo2 wil gaan aanschaffen.
      Wanneer ik deze heb zal ik vast en zeker met vragen komen en ik hoop dat jullie, als ervaren gebruikers, mij dan met raad en daad bij willen staan.
      Ik ben natuurlijk op dit moment al druk bezig met mij in te lezen op dit forum zodat de meeste vragen beantwoord worden, maar je weet maar nooit...
      Ik ben namelijk niet zo'n vreselijk handige techneut en nieuw in de wereld van satelliet ontvangst.
      Ik maak al wel jaren gebruik van een Canal Digitaal schotel met ontvanger maar daar ben ik helemaal klaar mee.
      Iedere keer weer problemen met de ontvanger laten mij geen andere keus dan een eigen ontvanger te gaan nemen.
      Ik heb trouwens al direct een hele brutale vraag...
      Is er misschien iemand die in de buurt van Musselkanaal (of omgeving tot 50 km) woont die zo gastvrij wil zijn om mij een werkende VU+ te laten zien?
      Het liefst een Solo2, maar ik denk dat iedere VU+ in de basis gelijkwaardig is.
      Ik zou graag een keertje willen zien hoe het een en ander er uit ziet op zo'n ontvanger.
      Alvast bedankt voor de medewerking.

      Groeten, Ron Barbier.
    • Ik vrees dat er hier niet al te veel Nederlanders zijn...voornamelijk Duitstaligen zijn hier te vinden ;) Eventueel eens in het Sat4All Forum vragen daar heb je een grotere kans om iemand te vinden die gastvrij is.
      Hoe alles er uit ziet zie je al in de wiki en ook op youtube vind je veel filmpjes.
      Ik zou ook de keuze goed overwegen: de Solo² is al iets ouder, de Uno 4k is bv. een actueler model (wel geen interne HDD mogelijk maar met externe HDD of NAS werkt opnemen ook goed, en voor de rest veel actuelere hardware). Ook de Solo SE V2 is eventueel een blik waard (deze heeft meer flash geheugen dan de Solo², wel geen display en interne HDD maar goedkoper).

      Hier een overzicht: Vu+ STB Vergleichstabelle – Vu+ WIKI
      en Vu+ STB Modellübersicht – Vu+ WIKI (hier zie je wanneer de ontvangers uitgekomen zijn)

      oh en :welcome1: in dit Forum ;)

      mvg,
      Clemens
      Docendo Discimus
      KEIN SUPPORT PER PN!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Clemens ()

    • Hallo Clemens,
      Bedankt voor je reactie.
      Ik ben vooralsnog op zoek naar een ontvanger met opname mogelijkheid die ook nog een beetje betaalbaar is.
      Vandaar mijn keuze voor de Solo2.
      Ik begrijp je advies voor een wat duurdere maar dan krijg ik waarschijnlijk meer toeters en bellen dan mij lief is.
      Gewoon kijken en opnemen is meer dan voldoende maar dan wel een apparaat die stabiel draait.
      Dat is namelijk mijn probleem met de ontvanger van Canal Digitaal.
      Die gaat soms meerdere keren per dag her-initialiseren en CD wil geen ondersteuning geven.
      Het enige wat zij aanbieden is een vervangende ontvanger die niet kan opnemen.
      Treurig, nietwaar?