2e kabel voor tuner B

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • 2e kabel voor tuner B

      Ik heb vandaag een 2e kabel getrokken voor de B tuner, dus een 2e diseq 25 meter kabel gekocht en 10 f pluggen, ik had al 4 duo alps hangen, de vu plus even uitgezet, de 4 eindpluggen van de 2e aansluitingen afgehaald en de nieuwe op dezelfde manier aangesloten als de eerste diseq

      Ik krijg nu afstemmen mislukt, dan ga ik signaal zoeken die zie je springen, meestal op nul staan maar ook af en toe 5 10 en bij een satteliet 60% staan, de anderen schommelen echt heel erg. Wat kan er aan de hand zijn?
    • f stekkers goed op de kabel nergens een sluiting erin waar a of het zilver papier niet goed zit of een draadje tegen de f stekker mischien??


      KEINE FRAGEN PER PN DIESE WERDEN OHNE AUSNAHME GELÖSCHT FRAGEN GEHÖREN INS FORUM
      KEINE FRAGEN IM VORSTELLUNGSBEREICH FRAGEN GEHÖREN INS FORUM

      Anfänger Tipps die nicht alle im Handbuch stehen##Die wichtigsten Links von Vuplus Support!## QUICK-START-GUIDE für Neuankömmlinge...##Anfängerfragen & Notdienst ##JA / NEIN Fragen für Anfänger ##FAQ
    • Nee, ik heb de schotel gewoon verschoven, ik was in de veronderstelling dat ik door de 2 buizen waar ik het systeem mee vast heb gezet een schroef had gezet maar ik kon de schotel gewoon bewegen. En als ik ergens niet goed in ben is dat het uitrichten van de schotel. Ik heb nu weer beeld maar de signalen zijn maximaal 78 en die waren even in de 80 dus ik moet wat fine tunen. Dat gaat nu even niet.
    • RE: 2e kabel voor tuner B

      Hallo Gemeinde,

      gerade hier, schon der Admin belästigt und die erste Frage vorbereitet. Wozu sind Foren sonnst auch da ;)
      Herzlichen dank für eure bemühnissen iBz meine Frage(n) voraus!

      Der Clarke-Tech ET9000 hat zum anschluss von den zweiten Tuner eine schleife (Kabel) beigeliefert, wie ich verstanden habe. Musste ich um den VU+ Duo völlig nuzen zu können ein zweiten Coaxkabel ziehen oder geht dass mit einer ähnlichen Schleife auch?

      MfG/mvg Jent.

      PS antwoorden in het Nederlands: ook graag!

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von jentj ()

    • RE: 2e kabel voor tuner B

      Original von GWCDatschi
      Mit einem Kabel kannst du nur einen Tuner also A ansteuern. Du kannst aber im Tunermenü bei Tuner B "Verbunden mit Tuner A einstellen . Dann kannst du auf dem selben Transponder einen anderen Sender der auch auf V oder H ist sehen.


      ...erst lesen, dann fragen; entschuldige...
      Ich nehme an damit könnte ich ein Kanal gucken und gleichzeitig das andere Kanal aufnehmen?

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von jentj ()

    • RE: 2e kabel voor tuner B

      in 't [NL] subforum wordt ook inderdaad nederlandstalig geschreven.
      maar je hebt geluk menig een kan allebeide

      de clarke tech kennen niet velen dus als je daaraan refereert moet je wel precieze informatie geven
      doorlussen is in principe met de VU+ software matig (tuner A = tuner B) daarvoor zijn geen extra kabels nodig
      MAAR
      dan geld niet principieel iets kijken en iets anders opnemen (enkel als het op dezelfde transponder Hor of Ver ligt kan dat)

      dus optimaal twee onafhankelijke Coax kabels aan den tuner A of den tuner B
      met op de schotel natuurlijk minimaal twin LNB's

      ciao
      :D keine kohle mehr :D