vu+ duo 2 start niet meer op brand alleen wit ledje

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • vu+ duo 2 start niet meer op brand alleen wit ledje

      heb het volgende probleem sinds vanmorgen was mijn vu+ duo2 niet meer aanspreekbaar via netwerk ik dacht doe even een reboot dan komt het meestal wel goed
      maar ja niet dus er brand alleen nog een wit ledje aan de voorzijde maar hij start niet door


      Vu duo alleen wit lampje


      weet iemand wat er aan de hand kan zijn
      ik hoop dat ik hem weer aan de praat kan krijgen
      ik heb hem al meer dan 3 jaar hij vertoond nooit geen problemen

      heb ik allemaal gedaan op basis van advies

      GEEN resultaat/ je coax eens los en probeer nog eens of hij verder opstart
      GEEN resultaat/ voeding stuk / was niet stuk heb verwisseld
      GEEN resultaat/ Apparaat minimaal 1 uur van de stroom halen
      GEEN resultaat/ Apparaat minimaal 24 uur van de stroom halen


      als ik hem via com poort aansluit verteld hij het volgende
      M0
      M1
      01C
      BCM74250012


      bootloader stuk is zou hij met een jtag weer tot leven gebracht kunnen worden ???


      is het mogelijk hem waar te Flash-en via com poort r323 ???

      Graag jullie tips of trucks
    • Eerst zou ik alles wat er op de ontvanger aangesloten zit los koppelen, alle connectors, pluggen, kabels, netwerk, usb apparatuur enz. Start hij nog niet op, koppel dan ook de interne HDD los en start nog een keer op. Start hij nu wel, probeer dan opnieuw te starten terwijl je een voor een telkens weer een kabel of apparaat aansluit totdat het probleem weer optreed. Je hebt dan hoogstwaarschijnlijk de schuldige te pakken. Mocht dit alles niet werken, dan heb je echt een probleem dat om reparatie vraagt. Als je via de RS232 geprobeerd hebt te flashen zou het daar wel eens heel goed mee te maken kunnen hebben. Dat word een jtag flash.
      Wanneer je wel op kan starten en je wil een nieuw image flashen, kan je dat doen als volgt :
      Waarschuwing ; als je dit nog nooit gedaan hebt of er geen vertrouwen in hebt, doe dit dan niet! Je doet dit op eigen risico.
      Formatteer eerst de stick op FAT16, dat kan je op een pc of laptop doen. Let op : alle data op de stick word definitief gewist.
      Download voor de zekerheid hetzelfde image (ook de versie) voor usb voor jouw type ontvanger die goed werkte en kopieer deze unzipped op een bij voorkeur lege usb stick. Deze sluit je aan op de usb connector voor op de ontvanger. Als de voeding werkt en als je ontvanger verder geen sluitingen heeft zou je via de bootloader mogelijk nog opnieuw kunnen flashen. Dit proces word aangegeven op het display op de voorkant van de ontvanger. Schakel tijdens het flashen nooit de stroom uit, want dat kan je ontvanger "bricken". Dan moet alsnog via jtag de software weer geflashed worden.

      Veel succes ! :)

      Dieser Beitrag wurde bereits 2 mal editiert, zuletzt von SatIsGood ()