Volume per kanaal zoals Ned 1 -2-3 en andere, verlagen , instellen

    Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

    • Volume per kanaal zoals Ned 1 -2-3 en andere, verlagen , instellen

      Hallo , ik ben hier nieuw en plaatst mijn eerste bericht.

      Ik gebruik TV Vlaanderen op mijn VU+Solo K4- UHDTV Hybride Ontvanger .

      het is zo wanneer wij op de de nederlandse zenders komen zoals NL 1/2/3 dat de volume onmiddellijk de hoogte invliegt ,
      ik moet de volume dan op het minimum plaatsen en soms is het nog voor te hard.

      Kan ik per kanaal de volume instellen die dan blijvend is ?

      Kan iemand mij helpen ? anders een machtig toestel die VU+Solo K4 , en vele opnames op dezelfde tijd , wat niet kan bij tvv toestellen.

      Vriendelijke groeten
    • Dank U Clemens

      De downmix staat aan , en het geluid komt via de TV , heb nu geprobeert met downmix uit , precies hetzelfde.

      alle NL zender zijn zo verscheurend hard van geluid , op het minimum is het nog te hard

      Groeten
      louwe46
    • Ik zou de Downmix uit zetten en de luidsterkte (OpenWebIF) op 75% zetten.
      Dann passt het beter, in vergelijk met DD 2.0 en DD 5.1 uitzendingen.

      In het allgemeen zijn der uitzendingen van de Nederlandse TV anders (harder) ingepegeld, daar is niet veel aan te doen.
      Ik moet het zelfs met bovengenoemde instelling (bij BVN) ook zachter zetten. maar het 'brult' niet zo bij het overschakelen.
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.
    • Je gaat met je PC op de OpenWebIF software en stellt aldaar de luidsterkte op 75%.
      Je bereikt het OpenWebIF door de box IP in het adres vak van de PC browser te schrijven ( b.v.: 192.168.2.101/ )

      DD 2.0 = Dolby Digital 2.0 (stereo - 2 kanaal audio)
      DD 5.1 = Dolby DIgital 5.1 (surround - 5 kanaal audio)
      Weniger ist manchmal mehr!

      Mein Setup: aktuelles VTi Image mit MuteSpectator-MOD Skin. OScam-Update. Plugins: OpenWebIF, GraphMultiEPG, EPGRefresh, EPGImport, EPGSearch, TMDb. Interne HDD 1TB. LAN an Fritz!Box 7580. HD+02. EPG.dat, Picons, Image Backup, und BackUpSuite Daten im Flash. Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 19.2E (8 Tuner), Dur-Line UK-124 Unicable LNB für Astra 28,2E (4 Tuner), Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP für Hot Bird 13E (4 Tuner), Dual DVB-C/T2 Tuner. FCC=Off.

      Dieser Beitrag wurde bereits 5 mal editiert, zuletzt von atreyou ()